Docentendag (in Dutch)
Onderwijs meets Onderzoek
De docentendag binnen NMC, op woensdag 15 april, krijgt dit jaar een iets andere vorm. Naast de traditionele uitreiking van de Pythagorasprijs wordt de Docentendag dit jaar ingevuld door de conferentiemiddag “Onderwijs meets Onderzoek”, voor de vierde keer georganiseerd door Freudenthal Instituut (Universiteit Utrecht), de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren en de Stichting Leerplanontwikkeling in samenwerking met het Koninklijk Wiskundig Genootschap. Het doel hiervan is dat wiskundeleraren, wiskundigen en onderzoekers van wiskundeonderwijs met elkaar in gesprek gaan rond de vraag wat onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek voor elkaar kunnen betekenen.
Deelnemers aan de Docentenmiddag zijn ook van harte uitgenodigd voor de parallelle sessie “History of Mathematics” en de lunch. U kunt dit aangeven op het inschrijfformulier.
Programma
11:00 – 12:30 | History of Mathematics (optional) | ||
12:30 – 13:30 | Lunch (optional) | ||
13:30 – 14:30 | Uitreiking Pythagorasprijs | ||
14:30 – 15:30 | Plenaire lezing: René Kneyber over Formatief handelen | ||
15:30 – 16:30 | Postersessie met drankje | ||
Parallelle Werkgroep 1 | Parallelle Werkgroep 2 | Parallelle Werkgroep 3 | |
16:30 – 17:30 | Jan Karel Lenstra over | Jurgen van Remoortere over | |
Wiskunde in vervolgopleidingen | Formatief evalueren | ||
17:30 | Uitgebreide borrel met hapjes |